مراسم تجلیل از برگزیدگان اولین المپیادملی ایمنی 26دی ماه1397 کرمان)

شنبه 29 دی 1397بازدید: 2112

مراسم تجلیل از برگزیدگان اولین المپیادملی ایمنی 26دی ماه1397 کرمان

 

index1

 معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بازنگری آیین نامه های حفاظت فنی و بهداشت کار متناسب با پیشرفت تکنولوژی و ماشین آلات جدید در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان، حاتم شاکرمی در آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان المپیاد ملی ایمنی افزود: ارزش کار این المپیاد در راستای حفظ و صیانت از نیروی انسانی است.
وی تصریح کرد: بین چهار تا هفت درصد از تولید ناخالص ملی صرف حوادث ناشی از کار و بیماری های شغلی می شود در حالی که می توانیم با پیشگیری، نظارت، آموزش، تامین تجهیزات و ترویج فرهنگ ایمنی این هزینه کلان را در خدمت اشتغال و تولید قرار دهیم.
** ساختار ملی ایمنی کار در کشور ایجاد شود
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید ساختار ملی ایمنی کار را در کشور ایجاد کنیم که این مهم نیازمند همکاری و مساعد تشکل های کارگری و کارفرمایی است.
شاکرمی با تاکید بر ترویج فرهنگ ایمنی تصریح کرد: باید همه برای اجرای این رویکرد مشارکت داشته باشیم.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه مسئولان ایمنی واحدهای تولیدی با بازرسی ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی هماهنگی و همکاری تنگاتنگی داشته باشند گفت: شناسایی خطرات یکی از وظیفه های مسئولان ایمنی است و باید در این حوزه دارای کارنامه قابل قبولی باشیم.
شاکرمی افزود: کارگران باید توجه ایمنی را یک ارزش بدانند که این امر مستلزم نگاه جدی به آموزش و ترویج فرهنگ ایمنی در واحدهای تولیدی است.
وی با بیان اینکه عملکرد مسئولان ایمنی در کارگاه های تولیدی، سلامت نیروی کار و افزایش بهره برداری در این واحدها است یادآورشد: ایجاد بهره وری از ثروت های ملی مستلزم نیروی کار با نشاط و سالم است.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: طی هفته گذشته تعیین صلاحیت شرکت پیمانکاران در همه مناقصات ملی در دولت به تصویت رسید.
**تجهیزات استخراج معادن باید بروز شود ‌‌
شاکرمی با تاکید بر اینکه ایمنی کار باید بصورت بنیادی و اساسی از آموزش و پرورش آغاز شود گفت: در مدارس و دانشگاه ها کمتر به ایمنی و نقش نیروی سالم در بهره وری کار توجه شده که این مهم در سطح ملی پیگیری و اجرایی خواهد شد.
وی با بیان اینکه حدود 10 درصد از معادن کشور در کرمان وجود دارد که یک چهارم نیروی شاغل در این معادن فعالیت می کنند بیان داشت: کارگران معادن از تجهیزات استخراج رنج می برند که بازنگری و بازسازی این تجهیزات ضرورت و تصمیم ملی را می طلبد.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اقدامات ارزشمندی در حوزه تجهیزات ایمنی معادن انجام شده اما این تجهیزات بروز نیستند یادآورشد: عمده این تجهیزات وارداتی است که باید برای این مهم تدبیری اندیشیده شود.
آیین اختتامیه و تجلیل از 10 برگزیده المپیاد ملی ایمنی با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی به میزبانی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان برگزار شد.

index

 

index3

 

index7

 

index8

 

index13

 

index12

 

index11

 

index6

 

index5

 

index4

 

index3

 

index2


ثبت دیدگاه

نام

ایمیل

دیدگاه